INDOČÍNA: Thajské království 2011 - Část druhá

22.1.2011. Autobus zastavuje poblíž baťůžkářské třídy Khao San v 17:45. Většina hotelů je obsazena.Knčíme ve stejném hotelu jako když jsme přiletěli my House Guest House.Mají jedinný pokoj se sprchou volný,okno do světlíku. Zhodnotíme co dále.Zbývá nám poslední týden.Možná bychom stihli dojet až do Malajsie. Zjišťujeme,že bychom dojeli do hl.města Kuala Lumpur a museli se ihned vracet do Bangkoku.Rozhodneme se zůstat v Thajsku. Večeře na ulici,špagety se zeleninou a kousky kuřete 50Bt.zákusek Pancake banánový 25Bt.

23.1.2011. budíme se brzy ráno,už v 5 hodin.Děsnej smrad,jako odpad z kanálu.Máme otevřené okno do světlíku.Čekáme do 11 hodin,potom můžeme vyměnit pokoj. Cena stejná 350Bt/2 osoby.Koupíme toaletní papír 10Bt.Snídani nakoupíme v marketu 7-Eleven.Velký rohlík s džemem a máslem 35Bt,jogurt s musli 30Bt,banánový shake 20Bt. Lodí pro místní plujeme ke Královskému paláci.Zjišťuji,že nemám dlouhé kalhoty.Pro vstup musí mít všichni zakrytá kolena. Je tady půjčovna,vystojím si frontu a dostávám šílené tesilové kalhoty.Martin se neudrží smíchy.Tak to skutečně nedokážu.Představa,že je měl tlustej upocenej Ind je děsivá.vracím je zpět. Do paláce zajdeme až se vrátíme z ostrova Ko Samui před odletem domů.Odcházíme. Říční dopravou plujeme 11 zastávek.Proplétáme se uličkami asi 3km,míjíme Muzeum umění,tam nám platí lístek z královského paláce. Hledáme Palác Vimanmek Největší budova ze zlaceného týkového dřeva na světě, byl postaven bez použití jediného hřebíku jen pomocí dřevěných kolíků, původně se nacházel na ostrově Ko Sichang, ale v roce 1901 byl celý rozebrán a znovu smontován uprostřed Bangkoku.Palác se nachází v parku Dusit, kde se nalézá také sídlo královské rodiny. Bohužel je pozdě,poslední prohlídka v 15 hodin.V jezírku vidíme plavat varana.Nasedneme do busu MHD a chceme zpět do centra objevit stadion Thajského boxu. Holky které prodávají lístky v autobusu netuší kam to chceme.ukazujeme na mapě kde leží stadion.Neví.My také ne.Přestoupíme do jiného busu MHD a to samé. Nikdo neví kde stadion je.My nevíme kam jedeme.Vystupujeme na křižovatce když bus čeká na červenou.Mávneme na Tuk-tuk.Za 50Bt nás tam doveze. Jedeme 30 minut a zastaví před turistickými informacemi.Uvnitř nám údajně prodají lístky.Má pravdu,jen cena lístku je 2000Bt.To určitě přímo na stadionu nestojí? V kanceláři tvrdí,že lístek nelze na stadionu koupit.Odjíždíme.Blížíme se k pokladnám stadionu a už nám běží naproti prodejci s lístkama. Pokladny jsou zavřené,ale to nevadí.Je tady dost prodavačů.Bohužel cena lístku je 1000Bt a to nechceme.Chceme tuk-tukem odvézt k pomníku Vítězství.Souhlasí za 20Bt.Po 10 minutách jízdy zastavuje před obchodem se značkovým oblečením.Máme být uvnitř 10 minut,nemusíme nic kupovat.tak tohle znám z Indie.Obchody mají nasmlouvané řidiče Tuk-tuků aby je dovezly do obchodů a dostávají za to provize. Ale to se spletl.nechceme civět na nějaké hadry.takže se nehneme a nevylezeme z Tuk-tuku.Když vidí,že s námi nic nepořídí odjíždíme do nějaké uličky kde máme vystoupit. Souhlasíme.My jej nepotřebujeme.Nedostane vůbec zaplaceno.jdeme na zastávku MHD.Pokračujeme busem k pomníku.Ulice jsou ucpané,vše stojí.Čím blíže jsme k pomníku tím je vidět více lidí.Slyšíme hudbu a vidíme tisíce lidí v červených trikách.Proplétáme se davem lidí, vidíme několik tribun.všude hudba a řečnické projevy.Dnes je den boje studentů za svobodu slova.Atmosféra je obrovská.Na jedné ulici vidíme obrysy postav.Obětí zastřelených při demonstracích. K hotelu se dotáváme pozdě v noci.Ještě je otevřena jídelna na ulici,makaróny se zeleninou a kousky kuřete 60Bt.Džus z čerstvě vylisovaných mandarinek 0,5l/25Bt.

24.1.2011. Ráno nás čeká minivan před hotelem.Dnes jedeme na výlet k Mostu přes řeku Kwai.Cena výletu 550Bt.V 10hodin zastaváme u muzea z 2.sv.války a hřbitovu amer.vojáků. Vedle muzea už vidíme most.Právě jej natírají černou barvou.Po mostu lze přecházet na druhou stranu.pokračujeme dále.V 11:30 přijíždíme na zastávku vlaku. Za 100Bt koupíme lístek na vlak.průvodce tvrdí že za 150Bt nám garantuje místo ve vlaku k sezení.Když přijede vlak nikde není místo k sezení.Jedině na někoho si sednout. Většina turistů z našeho auta si koupila lístky k sezení a teď se diví?Lidí je tolik,že nastoupím jako poslední a jsem na schodech vlaku.Slunce pálí,uvnitř musí být šílené vedro. vlak jede okolo řeky a konečně vidím most v úbočí skály nad řekou.Vlak zpomaluje,takže vyskočím ven a jdu vedle.Mohu tak fotit. Vlak pouze zpomalil,žádná zastávka.takže turisté uvnitř nic neviděli.Most je původní a vlak přejíždí staré dřevěné pražce.Po hodině jízdy vystoupíme a pokračujeme dále minivanem.Zastávka na oběd v ceně výletu. Z rastaurace odcházíme k řece nasedneme na motorvý člun.Odveze nás proti proudu řeky.přesedneme na bambusové vory.Můžeme se koupat,voda je příjemná. Když doplujeme na vorech po řece k malému molu už tam na nás čekají sloni.Také výlet na slonech je v ceně.Potom nás minivan odveze k hotelu rychlostí 140Km/hod. V naší ulici si dopřávám thajskou masáž celého těla 250Bt.přímo na ulici masírují pouze nohy.proto mě odvádějí do tiché mísnosti kde je slyšet pouze praskání kostí. Masáž byla příjemná,trvá hodinu a vůbec nic nebolí ani se necítím unaven.Necháváme si vyprat na ulici nějaké oblečení 2kg/30Bt.

25.1.2011. Přesně v 7:30 odjíždíme od hotelu na další výlet.Cena 450Bt.Ayutthaya Ayutthaya byla po Sukhothai druhým hlavním městem Thajska, a to po dobu 417 let. Historické jádro je na ostrově tvořeným soutokem tří řek: the Chao Phraya, Pasak a Lop Buri River. Ve své době bylo město jedním z nejvlivnějších měst v Indo-číně. Obchodovalo s Čínou, Indií i Evropou o čemž svědčí např. archeologické naleziště "portugalské" vesnice jižně od ostrova. Portugalci byli první evropani, kteří začali obchodovat s Ayutthaya v roce 1511. Wat Phra Si Sanphetch Wat Phra Si Sanphetch byl postaven 1448 a byl kdysi domovem 16 metrové zlacené sochy Buddhy o hmotnosti 170 kilogramů. Barmani měli sochu a chrám podpálit, aby získali zlato. Dneska jsou dominantou tři chedi, které uchovávají popel krále Borom Trai Lokanata a jeho dvou synů. v 17 hodin se vracíme k hotelu.V 18 hodin nás vyzvedne člověk a odcházíme k zastávce autobusu pod mostem. Jedeme autobusem celou noc na ostrov Ko Samui 850km z bangkoku,cena 450Bt.Ráno okolo 6 hodiny přijíždíme na místo kde je pouze jedna čekárna ,jedinné občerstvení a hodně turistů.je to výchozí bod z Bangkoku. Odtud se pokračuje dále na ostrovy Phuket,Phi-Phi,Kraby,Ko Samui.Čekáme do 7 hodin.Máme nasednout na další bus.Jedeme hodinu a jsme v malém přístavu.Opět si nás označí malými nálepkami,aby poznali kdo kam jede. Loď má první patro bez klima,v druhém za příplatek 30Bt máme klima s Tv.je zatažená obloha.Na ostrov připlouváme v 11:30.Ihned na molu jsou řidiči taxi a Tuk-tuků.Jdeme dále a na konci mola je půjčovna motorek. 4US/24hodin.Jedeme najít bungalov na pláži Lamai,který jsem si rezervovali z Bangkoku.Sakra,tady se jezdí vlevo!!!problém je vždy při odbočování.Chvíli si musíme zvyknout. Pláž Lamai je asi 30km od přístavu.Občas slabě prší.Bungalovy nalézáme,ale je obsazeno.Zjišťujeme,že jsme rezervaci nezaplatili a proto ji nemáme.Přes úzkou cestu je naproti další resort s bungalovy.Všude jsou majitelé Francouzi.Máme bungalov s moskytiérou za 300Bt/2 osoby.Navíc mají i malou příjemnou restauraci a skvěle vaří.Španělská omeleta se sýrem 70Bt.Po ubytování jedeme objevit skálu pro horolezce. Je přímo u silnice s malým barem.Bohužel již zrušena.Vedle se staví nový hotel a zabral část skály.Okolo celého ostrova jsou pláže a hotely.zastavíme se v obchoďáku Tesco Lotus.

26.-30.1.2011. Na motorkách projedeme celý ostrov,občas silně prší,zvykáme si na jízdu po levé straně,objevujeme bahnité cesty v džungli kterými nelze projet,vyjedeme na nejvyšší kopec ostrova 635m, lezeme po balvanech na plážích,plavání v 3metrových vlnách,na druhé straně ostrova je moře jako veliký rybník bez jediné vlnky.Po pěti dnech relaxace odplouváme z ostrova a vracíme se do Bangkoku.

26.-30.1.2011. Odjezd z ostrova v 15:30.Poslední příhoda.Po noční jízdě autobusem plným turistů zastaví autobus ráno v 5:30 v centru města a rychle nás ospalé vyhání ven.Martin zjistí,že mu zmizeli peníze a platební karta z batohu který byl uschován v dolní části autobusu.Tam má přístup pouze obsluha autobusu. Autobus rychle odjíždí!

31.1.2011. Proplétáme su uličkami okolo Khao San.Hotely jsou obsazeny.Vracíme se do našeho hotelu kde jsme nechali batohy před odjezdem na ostrov. Čekáme na lehátku v recepci hotelu do 11hodin na check out. Poslední den navštívíme královský palácVstup 350Bt,lístek platí pro více památek ve městě. Výstavba celého komplexu započala v roce 1782.Celý areál je obehnán zdí, která je dlouhá 1900 metrů. Komplex královského paláce se nachází ve čtvrti Rattanakosin nedaleko řeky a skládá se ze dvou částí. Jednou částí je chrámWat Phra Kaeo (chrám smaragdového Buddhy),který je nejvýznamnějším chrámem v zemi. Druhou částí areálu je samotný královský palác. První dojem je prostě nádhera.Vše je barevné, zlaté a v kombinaci s různými tvary, sochami, pagodami a chrámy opravdu výstavní. Mezi tím se pohybuje spousta rozličných lidí od mnichů, přes obyčejné Thajce až po turisty z celého světa. Procházíme komplex Wat Phra Kaeo, který obsahuje mnoho budov, pagod, polootevřených chodeb s krásnými malbami na stěnách, až docházíme k centrálnímu chrámu. Chvíli je sledujeme, je to pro nás nezvyklý a zajímavý rituál (kytice, vonné tyčinky, svíce, modlení...

1.2.2011. Projedeme celý Bangkok říční mhd,celých 30 zastávek,nesmí chybět thajská masáž,nákup dárků a jsme připraveni na studené zimní počasí v Evropě.Na letiště odjíždíme v 17 hodin s minivanem 130Bt.Konec dvouměsíčního cestování po zemích Indočíny.

2.2.2011. Odlet z Bangkoku ve 22:30 hodin.V Dubaji jsme v 02:30.Čekáme na letišti do 10:30.Letadlo v Praze přistává ve 14 hodin. A je po vejletě!!!! Kam příště ...????

Závěr:

Laos je číslo jedna - nejkrásnější cestovatelské zážitky,přátelští obyvatelé,nejsilnější zážitek plavba jeskyní Kong Lor.

Kambodža je na druhém místě - nejkrásnější památky v Indočíně s majestátným komplexem chrámů Angkor Wat,hezké pláže,příjemní lidé s výbornou výslovností angličtiny, silné emoce zanechá v každém návštěva vězení Rudých Khmérů Tuol Sleng.

Vietnam má třetí příčku - nejkrásnější zátoka Halong Ba, horská oblast Sapa,zajímavé,ale ne příliš udržované památky,neustále pracující lidé,zážitkem je projížďka na motorkách mezi tisíci dalších motorek městy Hanoi a Saigon.Vietnam má nepředvídatelné klima,stále prší.Lidé si nechají za vše zaplatit!!!

Thajsko je na posledním místě očima cestovatelů. Dnes mají v každém městě supermarkety Tesco Lotus,výlety dokonale zorganizovány.Nedá se dostat na vlastní pěst za nižší cenu do stejných turistických oblastí.Lidé jsou přátelští.

Lidé všech navštívených zemí nabízejí pomoc,nikdo se neotočí zády.Postačí se zastavit na ulici a už zní okolo nás otázka:nechcete pomoc,poradit? Každá země má odlišnou řeč,písmo,lidé mají odlišné rysy tváří. Dnes je např.Vietnam oblíbenou destinací cestovních kanceláří a zřejmě ztratí svůj půvab pro cestovatele.Tak neváhejte a jeďte navštívit překrásnou Indočínu. Vstup do galerie.