Autostopem do Sýrie a Jordánského království - zpět do Čech.

Autobusem z hlavního města AMMÁNU do Sýrie až na druhou stranu k hranicím s Tureckem, do města ALEPPO. Státní společností JETT /lístek 7,5 JD.Odjezd ve 14:30 z vlastního nádraží spol. na ulici KING HUSSEIN za velkým bus nádražím ve čtvrti ABDALI.Z centra je možné použít MHD bus (nejlevnější 0,150 Filsů), bílé taxi 0,350 Filsů,žluté taxi 1 JD. Jaký je rozdíl mezi taxi najdete na stránce o Jordánsku.Pozor v buse se platí za nabízený čaj, sice jen 0,150 Filsů.Ať Vás to nepřekvapí. (1 Dinár = 1000 Filsů.)Už od Turecka jsou všechny busy klimatizované. Důležité: Při opuštění Jordánska se musí zaplatit výstupní taxa / 5 JD.

SÝRIE:

Do města ALEPPO přijíždí bus až ve 23:30. Hotel Zahert Al-Rabih in Arabic ve městě zavírá o půlnoci. Z nádraží busu je to jen 5 minut chůze.První ranní bus do Turecka odjíždí ráno v 05:00. Jeden den se zdržím, pro srovnání kostí v těle po jízdě busem a připravit se na další , tentokrát až do tureckého Istanbulu (24 hodin). Takže první bus státní spol. KARNAK (nejlevnější) odjíždí ráno v 05 hodin.Jede pouze do města za hranicemi. Jezdí i přímí bus ALEPPO - ISTANBUL / 26 dolarů , cesta trvá 24 hodin. Má varianta se dnes už nevyplatí, je pouze o jeden dolar levnější.Na netu psali jak je výhodná, ale to dnes není pravda. ALEPPO - ANTAKIA /´250 SYP = 5 dolarů.Příjezd do turecké Antakie v 09 hodin ráno, ale to závisí na potížích na hranicích. Můj bus tam stál 1,5 hodiny.Turci jej důkladně prohlédli na zvláštní rampě, dokonce použili kladivo a něco dělali na střeše.O syřanech je známo jací jsou pašeráci. Stejně jsme za hranicemi v Turecku zastavili a něco vykládali z busu do křoví. Potom ještě každý dostal kartony cigaret. Asi pro případnou kontrolu za hranicemi.

TURECKO:

První bus z Antakie v 10 hodin dopoledne.Jel jsem druhým v 11 hodin.Na bus nádraží je mnoho společností, je důležité je obejít.V každé je jiná cena a jiný čas odjezdu busů do Istanbulu.ANTAKIA - ISTANBUL 30 milionů tureckých lir = 20 dolarů.Jízda 18 hodin. Po cestě v novém autobusu mercedes chodí dva stévardi a nabízejí vodu.Bus staví dvakrát na večeří a protáhnutí těla.Až v hlavním městě Ankara se bus celý zaplní.Do Istanbulu na mezinárodní bus nádraží Uluslararasi Otogar ve čtvrti Esenler přijedu 5 hodin ráno.První nepříjemná změna, je chladno. Tady zjišťuji, že do Čech nejede žádný bus.Pouze o prázdninách.Jediná je bulharská společnost Marmaris která jezdí do Bulharska.Odjezd v 10 hodin dopoledne.ISTANBUL - RUSE 20 dolarů.Jede se 9 hodin.Na hranicích žádné problémy.

BULHARSKO:

Řidiči se střídali za jízdy.V buse jsme byli celkem čtyři.Starší pán a jeho paní, která neustále zvracela.Zastavili jsme pouze jednou a to když jsem musel nutně na záchod!!!Do betonového města RUSE přijíždíme večer po 19 hodině.Město je pouze 8 km od hranic s Rumunskem. Nádraží je hned vedle vlakového.Zjišťuji, že nic do Rumunska nejede.Pozor na taxikáře.Nabízejí odvoz přes hranice jen na druhou stranu mostu za neuvěřitelných 50 EU.Zloději!!!Autobus jede až druhý den ráno.Vlak do Bukurešti v 07:30. Na hranice jezdí trolejbus č.12.Já měl smůlu.Byla neděle večer, trolejbus nejezdil.Šel jsem pěšky s tím, že za městem přespím u silnice. Město je neuvěřitelně veliké.Na konec města jsem došel za 45 minut.Zkusil jsem stopovat.Druhé auto mě vzalo na hranice.Tady je největší problém. Přes hranice z Bulharska do Rumunska vede most 3 km dlouhý přes dunaj.!Není pro pěší!Bylo půl desáté večer, nic nejezdilo.Měl jsem kliku.Jedinné auto, mladí kluci - podnikatelé, jedou do Bukurešti.Vezmou mě až do centra k jejich luxusnímu hotelu. Z hranic je to asi 70 km do Bukurešti.

RUMUNSKO:

V hlavním městě Rumunska jsem ve 23:30.Hned mi nabízí pasák potěšení s místními slečnami.To nechápu, já s tím velikým batohem musím vypadat dosti drsně a myslím,že i musím být cítit? Na hlavní třídě je mnoho bankomatů.Nejprve chci zjistit cenu lístku na vlak.Ptám se lidí na ulici a jsem překvapen.Tolik lidí mluví anglicky!V Sýrii se my stávalo, že dokonce neuměli ani číst! Hlavni vlakové nádraží GARA NORD je asi 4 km vzdáleno.Jdu pěšky.Tam je pomocník v kravatě pro lidi.Ukazuje na tabuli s odjezdy vlaků.Vůbec nic nejede.Ani do nějakého města za Bukurešť.První vlak jede v 06:00 ráno. Je to rychlík a jede až do Čech do Prahy.Cena lístku je veliká.Asi přes 100 dolarů, pomocník neví přesnou cenu.Pozor: Vlakové nádraží se uzavírá a otevře se až ráno před odjezdem prvního vlaku. Přespal jsem v centru na nějaké zahradě mezi domy.Ráno jsem potichu vypadl na vlak, jel jsem metrem za 18000 lei.BUKUREŠŤ - ARAD 666000 Lei = 20 dolarů. Město Arad je 50 km od hranic s Maďarskem.Na vlak. nádraží jsem si vzal taxi abych se dostal na konec města, kde jsem stopoval. Měl zapnutý taxametr, ale dohodl jsem se na 5 dolarech, podle taxametru jsem měl platit jeden dolar.Zloděj!!! RADA: Nemusíte si brát taxi na konec města.Vyjdete před budovu nádraží a uvidíte hlavní silnici která je souběžná s nádražím. Vydáte se do prava po silnici a po 200 metrech uvidíte první ceduli na Budapešť nebo město Nadlac, které je na hranicích. Konec města je po pouhých dvou kilometrech!Odtud se dobře stopuje na hranice.

MAĎARSKO:

Na rumunské straně Vám budou vojáci tvrdit, že přechod není pro pěší.Nenechte se napálit.Sice neumí pořádně anglicky, ale chtějte jeho nadřízeného nebo si vymyslete něco jiného. Já jsem se ho neustále ptal, proč a postupoval jsem k závoře.Tam my bez potíží zkontrolovali pas a mohl jsem dál.Maďarská strana je bez potíží.Dokonce po potřesou rukou jak máme skvělí fotbal v Čechách.To se mi stávalo často i v Sýrii.Odtud jsem jel stopem s mladým klukem, který se chlubil kde všude pašuje cigarety.Ukazoval, že jsou i mezi střechou. Stopem jsem jel přes malá města do Budapešti.Překvapilo mě jak jsem nikde nečekal dlouho.Na čtvrtý stop jsem u BUDAPEŠTI. Měl jsem štěstí,že jsem jediným autem projel dvě veliká města.Po 21 hodině večer jsem byl na dálničním okruhu M 5 okolo Budapešti. Přespal jsem dva metry od dálnice pod stromem takže jsem ani nebyl vidět.Myslel jsem, že neusnu jak jezdili kamiony, ale po náročném dnu jsem usnul okamžitě. Ráno v půl sedmé začínám stopovat na dálnici.Za pět minut jedu s mladým němcem v autě až na dálniční odbočku na Bratislavu za městem GYOR. Asi 180 km. Odtud je to nejblíže na hranice a bezvadný stop.

SLOVENSKO:

Na hranicích Slovenska jsem ráno po deváté hodině.Přejít hranice mezi Maďarskem a Slovenskem trvá 20 minut. Odtud jedu stopem na konec BRATISLAVY, opět jsem měl štěstí a přejel celé město. Hranice do Čech přejíždím v pravé poledne a vezu se až do BRNA. Před městem vystupuji, řidič jede jinam.Tady u nákupní zóny dojdu pěšky k obchoďáku TESCO.Odtud jezdí bus do centra zdarma.Jezdí v intervalech po 30 minutách, např.10:20, 10:50. Ještě si koupím první české jídlo.V centru Brna jezdí bus k vlak. nádraží.Autobus jede až v 15 hodin.Vlak EC ve 14:17 má redukční cenu.Jestliže nevystupujete po cestě do Prahy, stojí pouze 160kč.Příplatek se neplatí. Konkurence autobusům. Do PRAHY vlak přijíždí v 17:05 minut.

Byla to má poslední cesta stopem!